Sunday, January 30, 2011

2 is better than 1

Boys like girls ckp 2 is better than 1..tp aku ckp 1 okla, tppp bg mereka2 yg dah kawen je ek..haha..

mmg hidup kte Allah dah tentukan psgn msg2..cuma kte je yg xtau sape dan ble akan d temukan dgn insan itu..lmbt atau cpt yg bezakan ant aku dan kamoo..kdg2 terpk gak dlm kategori apakah aku berada..nmpknya aku dlm kategori yg 'tardy' gakla sesuai dgn title aku 'miss tardy'..haha

letih menjwb persoalan org sekeliling..smp aku rs petua ni berkesan..'turn to be deaf when neccessary'..yurp!! aku rs mmg sesuai sgtla ble berada dlm situasi yg agak merimaskan itu..smp 1 ketika mls dah nak jumpa org2 yg dah lewat usianya, sbb nati kena soklan cepumas..walau apapon aku sbnrnya bersyukur ble aku dlm situasi ini sbb aku tau Allah nak bg yg terbek utk aku tu..tu yg smp la ni blum nek angka 2..itula jwpn yg tepat selain 'jodoh x smp lg makcik'..haha

Berckp soal ati, mmg aku sndr kdg2 x paham dgn dri aku sndr..sush gak tu sbb sape yg lbh kenal diri ini kl x diri ini gak..huhu..mgkn keadaan yg menyebabkan aku confuse..atau akukah yg create confuse itu??? ermmm ntahla, senang cite mgkn 'insan' itu blum d laporkan lg setakat ini atau mgkn telah wujud cuma aku je x perasan..sapekah agkya?? hehe

teringat sorg insan yg br aku kenali..dia kira bole bc la air muka seserg..senang cite ada ilmu2 nujum..haha..beliau ckp, aku ni bencikan laki..wahhh dasat statment tu aku rs..kl benci, xdela aku member laki..atau mgkn itu base tersirat beliau nak smpkan bahawasanya aku ni sush nak sukekan laki..waaaaa...xkan smp mcm tu skl kot..walau pape pon tu cuma kata2 seorg insan yg jg mahluk Allah...lalala

Sbnrnya byk perkara yg perlu aku seorg hamba Allah lakukan..bkn pk hal2 yg mcm ni..yg plg pntg rs cinta yg Agung hanya utk Allah dan Rasullulah..kendian brla kuarga dan akhir skl brla 'insan' itu yg d gelar suami..itu susunan yg aku wat sndr..mgkn ada yg ltk kedudukan sebaliknya..


Aku hanya berdoa smg aku akn menjd umat nabi Muhammad s.a.w sblm nyawa bercerai dr jasad..wahhh mendlm ayat itu..heee

No comments:

Post a Comment