Saturday, January 8, 2011

Panadol teman baikku..

Ish2, ubat pun bole jd teman baik..aku sedar mmg x elok amik ubat slalu, tp aku terpksa amik supaya kerjaku x terganggu..dgr mcm mengada2..sakit skit pon x bole tahan..tp itula aku, bkn nak manjakan diri tp mmg x boleh nak elak..kl ada cara lain sape2 tlg bgtau...tp siapa sape2 tu????haha

Bg seorg yg terlibat dgn kesihatan mcm aku ni, harusla aku tau consiquences nyer..mmg tau pun, tp back to alasn aku td, terpaksa...hehehe..slalunya aku amik paracetamol ble  angin nek pale..ms ni tdo pun xkan membantu..pale akan berdenyut x hengat smp 1 tahap mcm x bole berpk dgn waras...sbb dah beb kali percubaan aku xnak amik panadol time penin2 ni dan cb bwk tdo, tp ultimately aku amik jgk panodal..no choice,,heheeh...

Mksd penin d atas, time angin menyerang d saraf2 otak aku ni...lalalla..tp bkn yg kes burst dkt salur darah otak ye..len jd 2..nauzubillah..mintak di jauhkan drp aku dan jg family aku..aminn

kdg2 aku minum gak jus utk ilangkan mslh fening lalat aku tu, tp kesannya skjp je, pastu dia mai blk..adoiii..
ultimate nyer, PANADOL..tp kdg2 actifast..tgk mana yg ada dlm stok..huhu..len2 sakit ble panodol jd teman bek aku time mood dtg x menentu...perlu penjelasan lanjut ke???hahah..ms tu mmg xleh nak elak, bak kata omputih ' by hook or by crook' panodol aku cr, bende len x pandang..hahah

Itula kisah aku dgn teman baikku yg merupakan benda x benyawa...lalala..

Tp ada cite best psl panadol ni, hikayat d sampaikan drp nenek Ani..perkara ni wat aku terpk dgn logik akal dan ilmu yg x seberapa byk d dada ni..ada seorg hamba Allah, stp pagi sarapan dia adalah panadol soluble..dasatttt!!! aku x taula dah kira ketagih ke apa, tp dia jg terpksa amik, aku pun xtau ape sbbnya..tp yg menjd lg dasat, dia bole bekerja 24 jam tanpa tdo tu...wahhhhh...dah mcm superwoman lak aku rs...pastu ditambahlak cite dia boleh angkat bebanan menyamai atau mgkn melebihi kekuatan seorag lelaki...BETUL!!! dia adalah seorg pompuan!!!...huhuh...tu yg buat aku terpk, adakah d sebabkan panodol yg dia amik..mgkn jg..tp kandungan panadol cuma paracetamol..xtaula kl ada steroid..jap2 paracetamol grup steroidkah?? kena check blk ni...hahah..mcm kes2 ahli2 sukan yg penah aku dgr

Walau pape pun, aku harap panadol yg dia kerap amik x menjejaskan kesihatan dia d kemudian ari..mgkn skrg dia dah terlalu resistant dgn ubat tu..so agak bahye la sbb mgkn kendian ari ubat tu x dpt menghilang rs sakit hamba Allah ni...peringatan utk aku jg..heheh...insyaAllah..aku amik ble sgtttttt diperlukan, selagi aku mampu bertahan, aku x amik..insyaAllah...hehe

PANADOL, Acti FAST, UPhamol..sume ingredient dia = PARACETAMOL
itu jela info yg aku tau sbb aku bkn pharmacist...huhu

No comments:

Post a Comment