Monday, January 17, 2011

layannn

Pernah x terasa utk membiarkan diri ini melayan perasaan atau situasi yg kte lalui?? atau mgkn tanpa kte sedari?? Aku haruslah penah lalui sume tu, w/pon aku cb utk tidak membiarkan diri ini hanyut dlm perasaan ini..lallaa

Aku xla layan perasaan yg indah2 je tp kdg2 aku sengaja membiarkan hati ini menyelami perasaan sedih, gembira, cemburu dan sume emosi yg seangkatan dgnnya..biarpun bila d layan perasaan tu, mgkn akn menyakitkan atau membuat aku terbuai jauh d alam fantasi aku sndr..hoho

Pernah suatu ketika, aku cb melupakn rs sedih di hati tp entah mengapa aku nak je perasaan tu bertandang d hati..yg akhirnya melelehla air mata ni..lalala..sbnrnya emosi mmg x boleh d ramal, lbh2 lg bila kte berada dlm situasi yg sama spt mana kte berada dulu..bile mendgr  lagu dan irama yg meruntun jiwa, mula la fikiran terbang entah ke mana..slalunya dlm kes aku, yg tangkap leleh pnyerlah..hahah..aku bkn seorg yg murah dgn air mata tp kl hati d himpit rs yg x mampu d bendung, keluarkan titisan jernih d mata tanpa d sedari..yg kelakarnya, time wat keje pon bole layannn lg...hahah..slalunya kl kes mcm tu, ble tetibe sesuatu terlintas kat pale ni..tp slalunya cite yg lawak2, sama ada org wat lawak atau aku sndr yg wat lawak...ast2 aku gelak sorg2...heheh...kl org nmpk alamatnya 'x betol ke minah ni'..hahah

bile bersndirian lak, aku layan gak perasaan tp yg lbh bek..haha..layan emosi dgn keagungan Allah..termenung kat tingkap merenung awan, perghh indahnya ciptaanMu Ya Rabbi..dan aku tertnya pd dr, sesngguhnya aku hambaMu yg penuh dgn kekhilafan..waaaaa..

sbnrnya jwpn tepat bg isi2 tersirat2 d ats, sbnrnya aku ni jenis ske berkhayal..huhu..mgkn sbb kebanyakan ms aku sendirian, so ble dah bersendiri, hobi aku yg len adalah termenung..tp x slalu aku termenung berisi, kdg2 termenung kosong..xde lgsg isyarat ke otak..kire memnadang sesuatu tanpa perasaan...hahahha..

Tp apa2 pon, jika perasaan itu dtg x kira sedih, gembira, cemburu, sakit ati ke apa2 jela emosi, biarkan ia berlaku..jgn d tahan2..hehe..tp x bole amalkan slalu, nati wat skt pale je..lallala..
so layannnnn je (ingt jemarimanis, jgn slalu!!..haha)

No comments:

Post a Comment