Wednesday, January 5, 2011

Sumpah sesumpah

Macam kena sumpah je aku ni..

Tp bkn sumpahan smp jadi batu mcm c tanggang..nauzubillah..insyaAllah aku akn jd anak yg terbek utk parents aku..so ape yg disumpah???

Sumpahan yg aku dpt dr sebuah mesin yg sgt d sygi oleh Abg apple..hehe..xtau nape stp kali aku guna mesin tu mesti wat halnyer..adoiii...kdg2 rs takut dah nak sentuh mesin tu..huhu..

Tp sebenarnya mmg aku yg x reti nak guna smp mesin tu jd cmtu..kl expert pki xdela masalahnyer..

Sesengguhnya yg baik dtg drp Allah, yg buruk semestinya drp aku..hehe..bkn terkena sumpahan pon..bikin suspen..cuma kdg2 sbg manusia aku x suka org memandang kesilapan tu dtg drp aku..mentang2 aku yg handle..kdg2 kala bila ati kte x ikhlas atau penuh dgn hasat dengki pasti Allah memberi kte pengajaran..mgkn inilah pengajarannya..cuma ati aku rsnya xdela hasat dengki..hehe

Niat baik aku nak membantu kwn..

Tp alhamdullilah setelah beb kali percubaan menggunakan mesin tu, akhirnya aku dah jumpa punca pd masalah aku termsk yg d atas..hehe

So skrg aku jd lebih berani nak berhadapan dgn mesin yg kini aku telah jatuh cinta..mana xnyer mesin tu wat keje yg berminggu secara manual d iselesaikan dlm sehari..wowwww, dasat!!!

Lps ni keje akn menjadi lebih bermakna..bak kata seorg kwn aku yg aku petik kata-katanya ' lakukan sesuatu perkara dgn hati yg ikhlas'..mgkn keikhlasan telah terbit d hati kami..terima ksh Allah




1 comment: