Sunday, January 9, 2011

Duit Oh Duit

Dalam dunia ni selain mencari kebahgiaan dan ketenangan, org akn mencr duit..kalau xde duit mcm mana nak idup ye x??? sume benda skrg xde yg percuma..sume kena byr..tp kl sume benda nak free, jwpnya idup dlm lokapla ek..hehehe

Stp org pasti ada rezki msg2 yg Allah dah tentukan..cuma kite perlu berusaha je nak mndptkannya..bkn bole duk goyang kaki je nak dpt duit..org yg dpt duit senang2 pun mesti akn lalui kesusahan..

Nak cari duit ni pun kena kreatif..dolu mak ada pesan, nak gaji besau2 kenala blaja pandai2..sbb bile dpt keje mantap2, barula masyukkk..btul ckp mak aku..aku x bantah..hehe..ilmu je yg bole membw kte ke mana sj..alhamdullilah aku rs aku bole dikategorikan sbg org yg berilmu jgkla..Tp tu zaman dolu2 bile aku rs xde cara len yg bole dptkan duit selain berilmu..bkn mksd aku org x berilmu tu x bgs..tp kdg2 Allah ada kurniakan seseorg dgn anugerah bakat yg kreatif...bg aku pemikiran yg kreatif pun adalah 1 anugerah..

So macam mana nak dptkan duit ek..kl ikutkan aku ni dh dlm kategori org cerdik pndi...msk lif lg, tekan sndr lg...hahahah..tp kdg2 kala sbg manusia bese kte rs mcm nak dpt lebih..ish3 x bersyukur lansg..lalala..sbnrnya bkn mcm tu, aku bersyukur dgn rezki yg Allah kurniakan pd aku..cuma kl dpt side income ok gak..heheh..Sbnrnya lbh tepat lg, gaji aku ni ckp2 mkn je..kl nak dptkan benda2 yg diidamkan, sush skit..hoho..so bertitik tolak kes tersebut, aku terpk2 nak cr pendptn len...

Alasan ni dikuatkan lg dgn ke 'free' an aku dgn keje aku skrg..so ble ms dh free sgt, byk benda terlintas dlm pale otak aku ni..ble dah terpk, cb2 gakla cr jln nk selesaikan..pastu tibe2 aku terpk, nape x aku gunakan internet utk generate duit..hohoh..sbb kl dkt opis aku duk ngadap internet, mgkn aku bole gnkan peluang tu...bkn curi tulang, tp kdg2 aku xtau nak wat ape dgn kemudahan yg ada...

Dolu aku ada dgr psl org jd kaya secara virtual ni..tp aku x bape paham mcm maan dorg wat benda2 tu..duk usha member2 tny kesahihan hal ni, ada stgh ckp, ada yg bisnes on9 ni scam..mcm 'personal typist'..pastu ada ckp nak cr duit dr tenet, kte wat website ke blog, jual brg ke kemahiran ke ape2 jela yg org akan cr kte..

Sedang asik aku usha2 dlm tenet, aku ternmpk website psl MLM on9..hoho..aku sblm ni mmg x bape suke bisnes cmni..bkn pe, sbb aku jns x reti nak convince org beli produk...lalala..tp sbb desire nak tau, aku pon bcla sepintas lalu, tp sblm tu kena regsiter..ermmm xpela bkn ade pape pon kl aku regsiter, nak tgk2 ape benda sbnrnya dorg wat.. Lps je register, berderet2 email aku dpt psl bisnes ni..mula2 booo layan..pastu tetibe terdetik nak tau dgn lbh lanjut bisnes ni..lalala

bile aku pk2, kl nak tau bisnes ni ok ke x, kena try dolu..tp nak try kena sacrifice skitla..sacrifice duit of cos..huhu..tp aku x mudah melatah, sblm aku nak cb2 sesuatu tu, info2 kena dptkan secukupnya..so ape yg berlaku skang, i keep in touch dgn sorg member bisnes ni..so sesi sual jwb bermula la...hahaha

Tp skrg xtaula ape kesudahannya..adakah aku jg akn jd part of it atau biarkan benda ni berlalu spt angin lalu..x slh aku nak tau benda ni so tat pasni aku dah tau mcm mana bisnes MLM ni d jalankan..Kak Da, pasni natikan soklan2 killer drp sy ye...hahaha

No comments:

Post a Comment