Saturday, January 22, 2011

Apa nak dikata..

aku rs msk ari ni dah 2 ari mata kiri aku terkedip2..aishh mengganggu tumpuan nak cuci mata..haha..kl ikut org tua2, ble mata berkedip ada org windu kl yg belah kanan la, tp aku belah kiri, adakah ada yg sedang menyampah dgn aku???...waaaaa..apa pon alasannya, kl aku terkena jangkitan ni slalunya aku nak nangis..dan itulah telah berlaku pd diri aku..

seawal pagi td aku dah bercongak2 dlm pale ni, nak g koje ke x..sbbnya kat umah aku tgh wat renovation skit..bkn sbb renovate tu yg wat aku xtau nk g koje ke x, tp d sebabkan anak2 buah aku  akan duk skl dkt umah aku..besela kl budak2 berada dlm kwsn pembinaan, alamatnya dorg pon join skl org wat koje..

sbnrnya dah beb ari anak2 buah aku duk umah aku smtr baba ngan mama dorg koje..so, Tok den selaku babysitter yg baru menggantikan tmpt nyayi..aku tabik spring a ke tok den, elok je beliau jaga cucu2 yg bikin org penin pale jgkla..kereaktifan mereka sggh luar bese..hehe

lps dihitung2 aku wat keputusan, x mau la koje ari ni..kesian lak tok den nak jg cucu lg, nak jd mandor org wat koje lg..x tergamak rsnyer..hehe..(sbnrnye, best gak lepak2 kt umah)...tp....panas x smp ke ptg..haha..aku rs alanglah bahgianya kl aku ketika itu d tmpat keje..mana x nyer, keaktifan anak2 buahku yg luar bese itu telah membuatkn pale aku..pingggg..berpusing mcm gasing..adoii, intan dan manja, jgnla dera mak ngah mcm ni..w/pon begitu, kecekapan aku mengendalikan bdk2 mmg terbukti..haha..sbb aku berjy x bg dorg menangis guling2..nangis skit2 tu adalah ble benda yg dorg nak x dpt..lalala

Tp yg aku nak katakan d sini adalah ketika aku coti pd ari ni..psl anak2 buahku tu mmg perkara lumrahla dlm idup aku..tp bite yg aku trime psl bos aku...agak terkejut ble aku dpt tau bos aku d mskkan ke hospital, dlm emergency room lg..apekah yg berlaku??? beliau d serang skt perut yg melampau..aku pon xtau detail..tu yg agak terkilan, sbb aku x berada d waktu dan ketika itu..bos aku d masukkan ke hospital ketika berada d tmpt keje...waaaaa


apa nak dikata...aku yg sptutnya ada d tmpt keje pd ari ni, x berada spt selalunya..tp aku x terkilan sbb apa yg berlaku ari ni bkn kehendak aku..sesgghnya Allah Maha Mengetahui..Smg bos a.k.a datuk, sihat kembali spt sedia kala dan sembuh dr penyakit..aminnn

No comments:

Post a Comment