Tuesday, February 1, 2011

berat mata memandang, berat lg bahu memikul

ungkapan ini aku tujukan pd situasi yg berlaku d mesir..mmg x d nafikan, keadaan spt itu amat d geruni d mana2 ngr yg mengalaminya..aku jg penah melaluinya dolu tp x begitu seres apabila berlaku rusuhan kaum ant melayu dan india..menggigil gak lutut ble tgk org berkejaran bwk kayu nak pukul org..elok je berlaku dpn kwsn perumahan aku..

tp tragedi yg berlaku d mesir sgtla menggerunkan..apabila pasukan polis lumpuh sama skl..mcm mana nak handle org2 yg merusuh kl polis x bole nk kawal..bertambah dasat ble banduan2 dah terlps..bergumbira mereka2 sume..yg merana org2 yg x berdosa..

mengapakah ini harus terjd??? silap penilaian mereka2 yg d beri kuasa..mgkn selama ini mereka menganggap public ttp mata, ttp telinga..kesudahannya???? beginila yg terjd dan hebat d siarkan d kaca tiwi..jgn anggap public hanya tersenyum dgn agenda kalian, tp mereka sbnrnya lbh arif d sebalik perkara yg kalian pk umum x nmpk..

Prihatin aku dgn rakyat m'sia d sana..niat yg sggh murni ingin mencr ilmu dan memajukan ngr ble berjaya nati terkandas dek keadaan yg kacau bilau d sana..smg Allah melindungi anda sume..aku pasti sekalian rakyat m'sia sdg berdoa kesejahteraan dan keselamatan anda d sana...aminnn

buat shbtku k.pipot, diharap akak dan kuarga tabah menghadapi ujian ini..insyaAllah adikmu akn selamat d bw blk ke m'sia..perbykkan doa dan solat hajat..doa rakyat m'sia sntiasa mengiringi...May Allah bless!!

Bgmu M'sia, aku bersyukur kau x spt itu, tp berwaspadalah org2 d atas sana..jgn smp perkara ini terjd d ngr yg serba aman ini..pikul la tggjwb dgn amanah, bertindaklah dgn kewajaran akal dan fikiran, dahului la rakyat2mu!!! smg m'sia bebas dr segala ancaman..aminnn



No comments:

Post a Comment