Thursday, January 6, 2011

Kemahuan Yg menyesakkan..

Sesak napas aku bile benda2 x sepatutnya aku nak dptkan ms skang..Aku sndr pun xtau nape skrg br muncul kemahuan ni..dahla yg nak aku dptkan melebihi kemampuan aku sndr..adakah di sebabkan environment??? tp aku rs sah2 di sbbkan kwn2..hehe

kemahuan ni semakin meyesakkan sbb skrg ni ekonomi aku agak merundum..waaaaa..benda2 yg aku nak dptkan melebihi gaji bulanan aku plk tu..waduhhh2..ape kebenda nyer tu??? sebenarnya apa yg aku mahukan boleh aku dptkan cuma mahu atau x je..bak kata kwn aku alelel..

Aku nak tukar laptop la..ermmm dah lama aku nak tukar..adik aku pun dah bunyi2 asik nak pjm laptop je..kesian lak dia.." aku mengomel sndr"...alhamdullilah tercapai gak aku beli laptop br w/pon x secanggih mana..setakat Asus core i3 je..ayat berlagak!!! huh...hahaha..akhirnya aku dpt miliki pon sbb aku dpt durian runtuh...alamak kl durian runtuh ats aku trs x bernapas la aku..haha

Actly aku dpt duit claim tesis aku,time ksh bykla kpt ye..kl dpt tanggung seumur idup pun best gak...ahaks
ok la tu dpt duit tu aku gunakan  beli laptop br ni..tp nak harapkan duit tu jej mmg x ckpla...pk2 cmner nak cr duit lebih??..akhirnya terpksa aku tahan nafsu membeli belah sbb nak pastikan duit gaji separuh x usik..lalala

Tu benda pertama aku dh berjaya dptkan..alhmdullilah..tp dlm memikirkan laptop aku nak beli, aku dh pk next benda yg menjd sasaran..kamera nikon dsl..wahhh..regenya tau2 jela..ribu2 gak tu..mana aku nak cekau duit tu..kl ikutkan ati x bole rsnya nak di tunggu2..kl dpt duit sedebuk dpn mata alangkah bahgianyerr..haha

Tp sape mau tanggung itu sume..so kenala saving dr skang tp kena tggu lama gak tu..waaaa..nak cepat2...bile dah benda ni jd keinginan yg melampau, tu yg terpk mcm mana nak dpt duit cpt..mmg xde cara pun, kenala kumpul skit2..lalala
Belum sempat nak dptkan kamera, ada lg yg dah bermain dlm pale aku ni..next!! nak beli sport rim & nak cantikkan kete..hoho,,aku rs benda ni perlu sbb kete aku x penah lg tukar tayar pastu pki rim je xde sport2..sobsob..pastu calar sana sini..besela org teror pki kete..hehe..

Duk survey tny kwn2..sama gak tu, rege ribu2..tgkla sume benda aku nak dptkan ribu2 belaka..mcm mana aku x sesak napas..peliknya dulu xde nak pk benda ni sume, even rs sume benda ni x penting pon..adakah aku kena jumpa AKPK advisor..bg brainwash skit pale aku ni..hehe

xpe2, aku rs aku x perlu khidmat mereka sbb aku ni pndi manage kewangan..tetttt..msk lif tekan sndr lg..hahah..pape pun w/pon ini keinginan aku, insyaAllah aku cb dptkan w/pon terpksa tggu lama..yg ptg aku ada saving yg aku akn gunakan utk tujuan yg lbh ptg bkn dptkan bende2 spt d ats..apa yg aku nak dptkan hanyalah sekadar kemahuan utk meberi kepuasan..hehe..itu ape yg aku pk..kl org lain mesti rs suatu pembaziran..tp bile dilihat aku rs apa yg aku ingin dptkan sumenye ada kegunaan yg akn memberi benefit pd aku kendian hari..so chilll jemarimanis!!

2 comments:

  1. haha
    kamera dslr a
    bkn dsl
    ape da!!!

    rim byk je yg bwh 1k
    beli itut kmampuan
    jgn itut aku yg kaya ini
    hahaha

    ReplyDelete
  2. tertggl da urup 'r'...
    tp sbnrnyer br tau..hahah
    dak br blaja...

    ReplyDelete