Monday, January 24, 2011

kesedihan berganda..waaaa

hujung minggu yg sgt menyentuh emosi..aku terima semua ketentuan Allah dgn tabah..aku jg sedar apa yg berlaku adalah balasan ke atas kekhilafan aku yg dulu..sama ada aku sedar atau x, sesungguhnya aku hambanya yg lemah..

Aku xtau ini adalah kebetulan atau sebaliknya tp slps apa yg aku tls dlm blog yg lps rupanya ada penyambungnya..aku sgkakan kerdipan mataku yg x henti2 sejak dua menjak ini bkn shj menyebabkan aku sedey d atas bite bos aku d mskkn ke wad, ttp aku skl lg menerima bite ayahku (tok den), msk ke hospital..alhamdullilah keadaan tok den x begitu serius..berhadapan dgn insan yg penah mempunyai sejarah skt jantung amat membimbangkan kami sekuarga..sesungguhnya Allah telah membantuku..aku bertindak segera menghantar ayahku ke hosp sejurus beliau mengadu skt dada..pd waktu yg sesuai dgn aku dan nenek ani d umah, telah menyebabkan aku dpt meguruskan sgl urusan kemasukan tok den ke wad..

Pagi yg indah, bile aku dan kuarga berpicnic d tasik ttwangsa smbl menyaksikan tok den berkawad..aku dan shbtku (lina lang) berjogging dan main badminton..anak2 buahku berlari keriangan..itula yg aku alami d sebelah pagi...apabila sglnya berubah ble aku pulang..keletihan yg msh bersisa, x dpt aku redakan apabila tok den mengadu skt dada..tnpa berlengah trs aku menghantarnya ke hospital..hasil pemeriksaan, tok den terpksa d tahan di wad utk beb ari..smg ayahanda dpt berehat secukupnya dan menerima rawatan yg sempurna..

org tua2 juga pesan, jgn patah blk kl tertinggal brg, nati ada perkara x elok berlaku...kl kucing itam melintas dpn kete ada perkara yg krg bek berlaku..adakah itu sume kebetulan...kerna sume itu aku alami sblmnya...YA!! sume itu kebetulan..sesungguhnya tiada siapa mengetahui apa yg berlaku d ms hadapan melainkan Dia..kerna Dia Maha Mengatahui..

Bila aku muhasabah diri, aku sedar aku byk khilaf..mgkn apa yg berlaku sbg peringatan agar aku x melupakan Dia..Ya Allah kau bantula hambamu ini dalam melalui kehidupan d atas muka bumiMu Ya Allah..

Aku perlu jd tabah utk kuarga aku..aku tau mereka sgt memerlukan Aku..Aku ingin membahgiakan mereka, memberi kesenangan pd mereka..dan ingin melihat mereka sentiasa tersenyum dan gembira...

Semoga ayahnada cepat sehat dan d kurniakan Allah kesihatan yg sejahtera berpanjangan,,begitu jg kpd ibundaku, adik beradikku dan sekalian kuargaku..aminnnn

3 comments: