Wednesday, January 12, 2011

Air dicincang takkan putus

Air dicincang xkan putus, begitula perumpamaan yg diberikan pd pertalian kekeluargaan..

Walau pelbagai dugaan melanda dlm sesuatu hubungan, perlula ada tolak ansur antara 1 sama lain..Biasala pertelingkahan kecil antara keluarga, adik beradik, suami isteri..sume itu sebnrnya merapatkan lg hubungan,,sbb bile ada pergaduhan, kite akn memahami dgn lbh mendlm ant 1 sama lain kerna kite akn cb mengelakkan perkara yg sama berulang..

Perkara ni sbnrnya dah sinonim sgt dgn aku, besela gaduh ngan adik, abg aku..hehe..mahupun my parents..sbg manusia biasa, hati mudah tersentuh dan terasa dgn reaksi atau perlakuan seseorg yg kte syg..aku mengerti kdg2 x terniat pon nak mnyinggung cuma hati manusia x bole diramal..maaf sj yg dipinta..

Td aku tgk cite dlm astro..'Kau & Aku'..w/pon cite tu cite psl remaja yg amik class menyanyi tp ada somethg yg tersentuh d ati ini..Aku melihat watak adik dan kakak dlm cite ini, aiseyy lupalak nama watak tu, tp aku kesian lihat watak seorg kakak yg cb sedaya upaya utk mengambil ati adiknya w/pon atinya terluka..si kakak cuba memberikan segalanya pd adiknya, tp malangnya adiknya memandang sume itu sbg perkara yg x berharga..siap dimarahi lg dan dibandingkan dgn kwn sndr..Nasihat dan teguran si kakak sbg benda yg menyakitkan telinga..hrmmmm...dlm kebanyakkan perkara mmg aku sndr x nafikan, kakak byk beralah pd adik utk melihat si adik tersenyum....itu dlm cite Kau dan Aku ye.!!.aku ngan adik aku ok je..w/pon kdg2 gaduh kecik2, besela tu..msg2 keras pale...hahaha

Sesungguhnya aku sgt sygkan adik aku..dyna melissa..kedukaan dia dan kesushan dia adalah sbhgn dr hidup aku jg..begitu jg dgn sume ahli keluarga aku (ayah, emak, abg, kakak ipar, anak2 buahku yg comel2 belaka), mereka adalah keutamaan aku..jika kesushan melanda mereka mahupun kesakitan yg mereka alami, biarla aku menggantikan tempat mereka...kerna....aku sgt sygkan kalian.....sobsobsob..emosi lak mlm2 ni..

No comments:

Post a Comment