Friday, January 14, 2011

PUT THEM DOWN !!!

Hoho tjk je english, citenyer ttp base melayu..aku bangga dgn base aku..lalala..sape lg nak banggakan base sndr kl bkn kte sbg rakyat m'sia..

put them down!! sume benda bole d letakkan d bawah..tp benda yg aku mksdkan d cni adalah masalah..aku pernah dgr cite drp seorg motivator..sbnrnya citenye berkaitan gelas..seorg cikgu menunjukkan anak murid sebiji gelas berisi air..kendian dia angkat gelas tu..

cikgu : murid2 apa akan terjadi bile cikgu pegang gelas ni dlm tempoh yg lama?
murid : tangan cikgu akan penat
cikgu : betul, tp mcm mana dgn kuantiti air ni kalau cikgu pegang lebih lama?
anak murid : x berubah..jgn ckp meruap ye!! sbb air nak kena boil br meruap..hehe
cikgu : so apa akn terjd pd gelas bila cikgu pegang lbh lama?
murid : gelas akan semakin rendah atau jatuh
cikgu : jd bagaimana cikgu perlu buat agar tangan cikgu tak letih dan air msh penuh?
murid: cikgu kena letak ke bawah

jd put the glass down ek...hehe..glass umpama mslh kite..so bila ada mslh perlula kite letak ke tepi wat smtr waktu agar kte x letih memikirkannya..

Aku skrg tgh mempraktikkannya, lupakan sgl mslh sblm msk tdo...n it works!! w/pon hanya seketika aku lupakan mslh aku, tp slps bgn aku rs aku bole berpk dgn lbh waras lg..haha..so bolelah setelkan mslh tu..jgn biarkan mslh tu berlarutan, nati makin terbeban..lalala

Makanya..put them down before u r going to sleep..bkn put down benda len ye..hahahaha..skrg aku nak lupakn mslh aku skjp..mslh ape ek ari ni yg menghantui aku...ermmm...hah!! dah jumpa, kekecewaan ble benda yg d harapkan x dpt d penuhi..waaaaa..agak spoil gakla..tp aku tau kte cuma merancang tp Allah jua yg menentukannya..xpe2..mesti ada hikmah tu..at least dpt gak jumpa member yg x slalu aku jumpa...lalala..time ksh la mr.fibo fib..pasni jgn lupa tggjwb yg sy amanahkan ek..hahah

Ok skang aku nak msk tdo...put them down jemarimanis...isyarat smp ke otak n otak memprosess..ting!! ok dah bole lupakan jap..so gud nite..zzzzzzz



No comments:

Post a Comment