Thursday, January 27, 2011

Terima kasih Allah

Syukur aku kepadaMu Ya Allah, Kau telah kembalikan kesihatan yg bek kpd tok den dan bosku..alhamdullilah
semoga mereka dikurniakan kesihatan yg bek perpnjgan..aminn
selasa yg lps, kehadiran bos aku d tmpt aku berehat lps letih wat kije mengejtukan aku..mana x nyer, br smlm (isnin) beliau discharge dr hopsital, dah msk keje ke?? rupanya beliau nak setelkan beb keje sblm coti rehat slma smggu..tgk pd kesihatan beliau, nmpknya telah pulih tp beliau x bole melakukan keje yg berat2 pasni..rehat cukup ye bos!!..blk nati, bole kte mulakan projek br..huhu

ari ini pula, aku menerima bite gembira bahawa tok den telah dibenarkan keluar dr hospital..alhamdullilah, beliau jg telah pulih spt sedia kala..d harap akan terus pulih selamanya..pasni aku kena lbh prihatin dgn tok den..kena sntiasa nasihat ttg pemakanan beliau, perkara2 yg beliau lakukan agar perkara yg sama x berulang kembali..smg ayahanda jg berehat secukupnya, utk smtra waktu, biar anakmu uruskan perkara2 yg perlu..

Perkara2 yg perlu??? selama smggu ini, aku amik alih tgs tok den..menghantar nenek ani ke tempat keje, serta menjemput beliau..aku rs apabila aku berada d situasi ini, br aku tau, sukar jg tggjwb ini..bgn seawl pg, dgn aku sndr yg slalu tdo lmbt agak mencabar bg aku..tp alhamdullilah, aku dpt lakukan dgn bek, w/pon berat gak mata ni nak bukak..lalalala..aku jg akn pastikan tok den x melakukan keje2 yg berat lg, harusla bg org2 spt beliau..hehe

harap kesedihan lalu bertukar dgn kecerian kembali...stp yg berlaku pasti ada hikmahnya..apa yg aku nmpk adalah jgla kesihatan kte dgn sebaik2nya..amalkan cr idup sihat..jauhi merokok!! mkn mknan seimbang..insyaAllah penyakit akn jauh drp kte..

ermmm, tiba2 teringat dgn seorg pkcik yg menjd teman tok den d  hospital dahulu..hmpir 2 bln beliau d sana..bak kata beliau ' sy la yg plg senior dkt cni'..hehe..smg pkck jg akan kembali sihat drp penyakit pkck (hati bernanah)..mengenali pkck jg membuatkan sy insaf bahwa tiada sape tau apa nasib kte melainkan Dia..

terima kasih Allah..sesungguhnya Kau Maha Penyayang...








No comments:

Post a Comment