Saturday, January 8, 2011

Pelik tp Jadi..

Apa benda yg pelik tp jadi??  cb bayangkan benda x bernyawa ada emosi..mmg pelik tp itula yg berlaku..aku rs bkn aku je yg hadapi kes2 cmni..aku rs kl tny sape2 je mesti dorg pernah lalui perkara cmni..

Apa benda tu??? bendanya adalah apa shj yg kite nak beli menggantikan benda yg lama..x kirala hanset ke, laptop, kete, jam n apa saje la yg kte nak ganti br, apa yg akan berlaku dgn brg yg lama???  YE...jwpnnya brg yg lama akan moody dan merajuk..hahah..pelik tp itula yg terjd slalu pd aku..

Org ckp kl nak beli benda br, jgn ckp dpn benda yg lama..cam kelakar je x boleh ckp dpn benda2 tu, sedangkan benda2 tu bkn bernyawa pon..tp stp kali aku berckp dpn dorg (dorg terus..heheh), mesti brg tu akn rosak x pon akan buat hal sblm aku dpt ganti yg br..kenapanye???? aku pun x dpt mencari alasan yg konkrit..x dpt d terima dek akal yg waras..mgkn itu sume kebetulan....lalala

Br2 ni aku beli laptop br, mmg aku ikut pantang larang org2 ckp, jgn ckp dpn laptop aku yg aku nak beli yg br..so alhamdullilah, laptop lama aku xde wat hal..tp lps dah ada laptop yg br, aku bgla laptop lama aku ke dyna mellisa..sesungguhnya aku mmg syg laptop lama aku tu, mana xnyer hampir 6 taun aku bersama2 dgnnya..byk berjasa tuh!!!

Tp smlm aku d kejutkan dgn bite dr dyna mellissa yg laptop lama aku tu x boleh nak 'on'..adoiii...adakah ini dugaannya ble mendapat sesuatu yg br...'Dia merajuk a tu, sbb dah tukar tuan lain'..mcm 2la aku ckp ke adik aku..kesian lak adik aku tu, blum guna lg dah xleh nak pki..so utk memujuk kesedihan adik aku...sbnrnya aku lg sedey...waaaaa...terpksalah aku bertggjwb utk merepair nye..kuar duit lgla nmpknya...nasib2..

Jd itula yg berlaku d kala aku menerima brg br..kalau brg tu x wat hal sblm beli, insyaAllah wat hal after beli...tp aku tau itu sume KEBETULAN..hahaha

Kes yg len plk mcm kes mesin yg abg apple sgt sygi..sblm dia tkr tmpt  keje len, mmg mesin tu wat keje dgn cemerlangnya, pastu ble dia dah say gudbye, tetibe je dia wat hal ms aku nak guna..yg peliknya time aku nak guna!!...bad luck2...hahaha..tp aku percaya sume itu KEBETULAN..Allah xkan mencipta hambaNya utk bernasib malang...huhu..cuma kte ni je yg slalu wat silap...

Begitula alkisah pelik tp jadi, bkn pelik tp benar..sbb kebenarannya blum terbukti dgn kajian yg saintifik...hahhaha...bole a wat research psl benda ni..sah2 aku xkan temui jwpnnya..benda x bernyawa yg beremosi...kah333

No comments:

Post a Comment