Tuesday, February 8, 2011

jangan lari cik salmah..hehe

Dolu aku pantang btul ble ada org tahan2 aku nak jual brg la, beli insuranla, mcm2la..sbb aku rs rimas ngan itu sume..itula persepi seorg customer..hehe..sgtla x bek melayan mereka mcm tu..yg jd menyirap tu ble aku dah ckp "sori, sy x berminat".."xpela encik, time ksh"..pahamla2 base ye..ni mau paksa2..sudahnya aku blah dgn mke selamba..haha

Persepsi seorg pekerja, by hook, by crook, kena gak dorg amik, x pon kasi pengaruh abis2an dolu..pastu br lpskan..haha..nak wat cmner mmg tggjwb dorg..kl x, x masyukla..aku rs mmg itula andaian tepat yg aku bole cakap bg org2 spt ni..btul ke x, aku pon sndr blom berada dlm "kasut" dorg ketika itu..not at their shoes la ckp omputih..haha

tp ketika ini, aku sudah berada d tempat mereka..haha..Ya!! aku telah menjd org2 spt mereka..tp lbh berkaliber a..x main pksa2..cakap skl je, janji ada respon aku lpskan..hehe.. kl cakap xmo, x berminat, sy faham kak!!..haha..tp aku x cari org2 yg aku x kenal, aku cari org yg aku kenal je..kire gerenti ada respon pny..huhu

Apa kebendonyo tu?? gara2 nak mendptkan keperluan yg menyesakkan, aku skang wat keje part time..lalala..setelah mempertimbgkan bek n buruk, terimala aku keje sbg consultant MAA takaful..hoho..keje ni la yg aku nmpk potensi..ske ati aku nak wat keje ni ble perlu..hehe..tp xtaula aku ni berpotensi ke x?.sbb nyer kena yakinkan org wat simpanan..lalala..dolu2 aku mmg pantang benda2 cmni, rs mcm menyusahkan je..tp ble d pk2 sbnrnya ada paedahnya..aku sndr pon ada wat simpanan benda cmni..wahhh dah msk promotion la plk..pntg ape wat simpanan utk perlindungan diri, simpanan utk anak2 (bg yg beranak je ler), utk haji..w/pon terpksa byr bulan2, kira berdisiplin skit..tiap2 bln simpan..hehe..akhirnya duit itu ttp milik kamuu jg suatu ari nati..hehe..xkan insurans kete ngan motor je bang..hehe

Tp aku x sama mcm mereka2 yg terlibat..hehe..aku ni lbh berperikemanusiaan..berminat, aku bole uruskan..x berminat, xde mjd 1 dosa..haha...tp pape pon, aku wat benda ni dgn ati yg ikhlas..wahhh..w/pon tersiratnya sudah tentu nak cr wit lebih dr rezki yg halal..aminnn


Buat shbt2ku, sedara maraku...jgn lari ye...anggapla kte share2 ilmu..heheh





No comments:

Post a Comment