Monday, February 7, 2011

Bersyukurla kerna kamu insan bertuah

Pagi yg dingin ble aku kuar ke tmpt keje..sewaktu aku ingin memulakan rutin harianku, tetiba aku terserempak dgn insan yg krg upaya..begitu bersush payah beliau mengangkat kaki utk melangkah..berbekalkan tongkat dptla beliau mengayun langkah ke tmpt keje..itula yg aku perhatikan pd seorg insan yg jg kuar mencari rezeki dgn hanya mempunyai sebelah kaki utk berjln..

lbh syahdu aku perhatikan beliau ble keteku mengekori d belakang, rs ati ingin saje menumpangkn beliau nek keteku..tp aku tau tindakan aku nati akan menyebabkan beliau rs dirinya spt tidak mampu melakukan apa2..hanya doa aku berikan agar beliau d permudahkan pekerjaannya..seketika aku memerhatikan beliau d keteku, air mataku hampir menitis, bergenang d bibir mata..sesungguhnya ramai lg insan yg krg bernasib bek tp masih tabah melalui hidup dgn gembira..kdg2 terasa diri ini x sebertuah shbt2 len, tp aku insaf bahawasanya, diri aku lbh bertuah drp insan2 spt ini..yg krg sifat tp masih boleh tersenyum..

sepanjang perjlnanku, aku termenung dan meninsafi diri yg kdg2 kala menyalahkan takdir..Astaghafirullah, bknkah takdir itu dtgnya drp Allah..Kau ampunila dosa hambamu ini Ya Allah..sesungguhnya apa yg d beri, itula yg terbek utk diriku..

bersyukurla kerna kamu insan bertuah, jemarimanis!!


No comments:

Post a Comment