Saturday, March 19, 2011

Ya Allah lindungi mereka

Keadaan di negara pndng ke timur semakin meruncing..slps berlakunya gempa dan d iikuti dgn tsunami, xde sape dpt membygkan bgaimana insan2 d ngr itu melaluinya..Aku bersyukur berada d tanah tumpah airku..alhmdullilah ngrku ini bebas dr bencana2 yg menggerunkan..w/pon begitu kuasa Allah menentukan segalanya..tiada sape dpt meramal jika ngr yg tiada bencana akn trs berada dlm keadaan yg aman..sma2la berdoa semoga itu x berlaku d tanah airku ini..aminnn..

Negara yg maju d dunia mengalami kelumpuhan serta merta..kemajuan x menjamin keselematan dan keamanan berpjgn..Yg Maha mengetahui apa yg bakal berlaku esok dan seterusnya adalah Dia  d ats sana..Kdg2 bencana yg berlaku adalah petanda bhw kealpaan kte melampaui segalanya..shgga terlupa pd Pencipta..penah suatu ketika aku sndr mengkagumi kehebatan ngr itu..dan menyimpan angan2 sekiranya aku bole berada d ngr itu..kini aku pasti bhw jika aku berada d mana2 sekalipon, jika itu adalah suratan yg tertulis, tiada sape yg dpt menidakkanya..bezanya kini, mgkn sape2 saje akn lbh berwaspada dan berati2 ble berada d ngr tersebut nati..huhu

kpd bezict yg berada d jepun, sy doakan kamu berada d bwh lindunganNya, d permudahkan urusan d sana, d juahkan drp sgl bentuk ancaman yg merbahaya..aminnn...once again mgkn sy nak stresskan d cni, kamu perlu memikirkan tanah air kamu kini...(mcm bese sy mmg ske provoke awk..haha)...apa2 pon hujan batu lbh bek dr ujan emas..renung2kan dan slmt beramal!!

No comments:

Post a Comment