Wednesday, March 16, 2011

Sharing iS Caring

Sebentar td aku mendpt tazkirah x berbyr..hoho..okla utk perisian mlm ini..time ksh pd insan yg berkongsi info tersebut..sekurg2nya memberi sedkit kesedaran dan pedoman bg org mcm aku ni..sbnrnya kata2 yg d ungkapkan bkn dtg dr pengetahuan beliau tp petikan drp insan yg lbh arif dlm sesi soal jwb berkaitan kesedaran sivik ni..

kata2 tersebut membuat aku berpk sejenak..mmg itula lumrah kehidupan, stp insan ingin menonjolkan kehebatan msg2..tp perlu beringat bahawa stp yg d utarakan x semestinya dpt d terima rmi..kdg2 cdgn dan pendpt perlu d pertimbangkan dan bkn menggunakan kuasa diktator dlm menangani sgl mslh..makanya, keegoan perlu d ltkkan sdkt kebwh jika ingin mencapai kata muafakat..wahhh..ini betul dr kata2 aku cuma modifikasi dr kata2 yg br d sampaikan sblm ini..haha

Dlm kehidupan aku sndr, kdg2 aku berdpn gak dgn situasi ini..slalunya aku yg akn tunduk dgn perintah sbb aku bkn org yg berkuasa..lalu membiarkan org d atas sana membt keputusan w/pon kdg2 mcm x bole d terima je..jdla aku labu yg hanya mengikut kata hj bakhil..haha..d situasi ini, apakan daya, kuasa yg menindas pemikiran org d bwh sana..begitula nsb..

senario ini mmg dah bese sgt dgn sekeliling..so bkn aku saje malah kamu jg pasti mengalami kes spt ini..cara yg efektif bak kata seorg sahabat..diam dan amik idea tersebut..kalau x d lakukan skang, mana tau berfungsi utk ms akan dtg..mengiyakan sesuatu bg memuaskan ati pihak tertentu tp sbnrnya melakukan apa yg aku pk kan ketika itu..haha..kunun2 nak sedapkan ati tp sbnrnya aku wat apa yg aku nak wat..haha..amik ko!!..yg penting jgn smp d buli tp gunakan kesempatan utk membuli blk dgn cara yg berhemah..pastikan hasilnya lumayan..jgn hampeh sudah...hehe

rentetan penantian>>msh berdpn dgn buku...5 days to go~~






No comments:

Post a Comment