Tuesday, April 26, 2011

ilusi, realiti..mana satukah?? part 4

Perjalanan kerja labku spt bese..stp ari dtg melakukan perkara yg sama bg menghasilkan result yg terbek..itula research yg aku lakukan..hari2ku d habiskan d dlm makmal..umpama rumah keduaku..d kanan, kiri depan blkg sume yg ku lihat adalah lab..lab..lab..lab..cuma ada beberapa bilik yg bkn lab...x len x bkn, adalah bilik lecturer yg menjd pemerhati budak2 postgrad wat keje..opsss x d lupakan bilik MLT yg menjd mata2 pd aktvt ktorg dlm lab..heee

Seharian wat keje membuatkan aku agk tertekan gak..so utk menceriakan jiwa raga, adalah gurau senda bersama AJK..mcm bese kl x berlawak jenaka seari mmg x lengkap..ada je cite yg nak d stori..kdg2 cite berbln yg lps pon bole d cite sml..wat modal..haha..kalau ktorg dah berbunyi, agk riuh gakla suasana d koridor..mklmla sume suara nyaring minus suara k.pipah..suara de garau mcm guruh ujan nak turun..ampunggg!! haha..episod bermula bila aku dan shbt yg len membisingkan diri d koridor..kdg2 bile dah bercoleteh x sedar rupanya aku ni sbnrnya berada d tmpt d mana ada gak penghuni yg len..spt yg aku sebut dkt ats nunnn..waktu petang d luar waktu pejabat, kdg kala aku sndr x perasan, ada lg ke penghuni d bilik2 yg len..sbb sume bilik pintu tertutp rapat..

Sembang2 aku ngan alel dr dlm bilik 208, ketika itu terbw2 smp ke tandas..k.pipah ngan k.fafau dah aku suh turun dahulu..waktu itu kami sume bersiap sedia utk pulang..aku pon x ingat apa yg aku n alel stori..yg aku msh ingt mmg cite kelakar..smp aku dan alel d tegur oleh Dr. Su..sbb gelak x ingt org sekeliling..tp mmg waktu tu xde pon org sekeliling..tetiba je Dr.Sue terjenggul kt dlm toilet kecik..hehe..trs terbantut gelak tawa..malu sehh..dgn rs hormat aku ngan alel bertegur sapa ngan beliau..Doc sue mmg bek orgnya..murah dgn senyuman..ktorg tau selama aku n budak2 yg len menghuni bilik 208, mesti beliau rs x berapa tenteram..sbbnya dgr ktorg memekak je!!...ampun d pinta doc..

kami ber3 beriringan kuar dr tandas..dah mcm kuar dr majlis..hehe..tp dgn x semena2, tetiba doc sue mengutara suatu cite yg membuatkan kami tergamam..haduhh..mengapakah waktu ini perlu d citekan itu sume doc..ari dah lewat ptg ni..tp aku mmg respek dgn beliau..smngtnya sgt kental...huhu..inila cite yg smp ke telinga kami....

'U all x takut ke blk lewat2 ni??..' ktorg dah bese Dr..aku menjwb..alel d seblh hanya tersengih..mmg btul la apa yg aku ckp..huhu..kemudian beliau mula membuka cite..al kisahnya, beliau pernah menjlnkan research d salah sebuah makmal berdekatan dgn area lab ktorg sewaktu phD dolu..then beliau sgtla bengang bile researchnya terganggu..' Boleh x 'dia' men2 tutup mesin ngan sy..sy 'on' 'dia' off..mcm mana keje nak jln..
gulpppp...kami terkesima...ble aku tny ble waktu yg berlaku tu..Dr sue ckp waktu mlm...hoho..smp ke mlm beliau wat keje sndrian..skl lg aku kagum..aku lewat2 pon smp kol 8..

Kemudian, beliau menambah lg cite yg lbh menarik..Dr.sue jg antr lecturer yg kerap blk lewat mlm..senang wat keje d bilik katanya..yg menjd tragis adalah ble de memberitahu ktorg yg de slalu dgr bunyi2an dkt dpn bilik de..kdg2 mcm bunyi ketukan dan mcm2 lgla....adoiiii terkesima lg...mcm mana lak ada bunyi2nya dlm 'cold room'..ye bilik de bertentngan dgn cold room..nak d perincikan, mcm hurup 'L' la bilik de...cold room tmpt simpan chemicals..manusia mmg x duk dlm bilik tu..sejukkkk...so lu pkla sndr..waaa...

Cite x benti d situ...Dr sue menambah..malah siap bg cdgn lg..cdgn yg membuatkan ktorg kelu, speechless, x terkata dan sbgnyelah...'U all nak tgk 'dia' x???? haaaaahhhhh pengsan aku n alel mendgrnya!!!...sy geram btol dgn 'benda tu' asik nak kacau je kejenya'...MasyaAllah...ktorg errr  uuu  eeee...xpela Doc..tersengih jela..tp dlm ati tuhan je yg tau...

U all nak tau x 'benda' tu duk mana???? haaaahhhh skl lg...nak tau ke x..alamak Dr..bkn dkt bilik ktorg kan...berdebar ktorg menunggu jwpn beliau..'ehhh x'...fuhhhh lega ble dgr...'dia' dkt bilik dpn..bilik MLT pemakanan..jeng3...mcm mana doc tau aku pon x sure..mgkn sbb penah berlaku perkara2 x best kot kt situ berulang kali..selesai je cite yg mendebarkan jiwa raga ktorg..aku ngan alel pe lg trs ayun kaki laju ke tgkt bawah...'weiii pasni xdenyer aku nak keje smp mlm'...lalala...'tau xpe' alel pe lg mengiyakan ape yg aku kata...muke dua2 x brani..haha

tp sekurg2nya bilik 208 msh lg selamat..selamatkah..betterla dr blik kt dpn ktorg..waaaa...yg pasti 'syaitan' sntiaasa ada d mana2..kte sbg hambaNya perlu sntiasa beringt kepadaNya...

1 comment: