Wednesday, May 4, 2011

teraSa Sia-sia..

Hari ni agak kelam kabut skit jadual aku.. pagi aku ke skolah (U) utk menyelesaikan urusan terakhir aku d sana..xtaula pasni muke aku akn terpampang lg d opis skolah itu..aku berharap begitu jg sbnrnya..kl Allah berikan aku rezki berhikmat d sana..aku rs sgt bertuah..lalala

Selesai urusan itu, aku g melawat2 ke beb opis len..jeng3..tujuan utk memberi kiriman borang utk penilaian koje..huhu..tp tragisnya x d terima sbb x complete..adoii..blela lg aku nak ke skolah itu..aku ni bknnya penganggur terhormat..alamat kena ponteng lgler..waaaa...seleasai urusan d skolah, berpatah la aku ke tmpt koje..dgn azam yg membara slps bercoti lama, aku ada misi utk d selesaikan..itula janji aku pd bos aku sblm beliau berangkat ke tanah omputih utk bercoti2..best toll...

Tp x lama slps itu, lagu dakmie berkumandang menandakan ada mesej msk..hehe..ble d lihat d skrin hp terterala nama doc aku..hoho..abis bc mesej tersebut aku agak kaget gakla..mengapakah dah kesuntukan ini br d sampaikan amanat tersebut...waaaa...ermmm, x mengapala, manusia x penah terpisah dgn sikap lupa..aku pon cmtu gak slalu..aku mengambil keputusan utk memenuhi permintaan doc aku utk aku bersedia d bangi bg pertandingan researchku..sekali lagi semangat aku membara..harapan menggunung nak menang...
haha

So aku bergegas pulang ke umah utk tkr baju, bg elok molek skit..hehe..nak kena gak tackle judges..haha..
Dah puas ati dgn penampilan, aku capai kunci trs ke kete dan memecut dgn kelajuan 80 km/j ke bangi..hehe..xdela laju mana, nak jimat minyak..pastu aku kena dlm mood yg bertenang n bersabar..relex je..

aku pnyla bijak, smp kt sana lupa nak tny doc aku, d mana tmptnya tergantung poster aku..dah berpusing2 aku cr dlm beratus poster yg ada..x terpk lak nak kol beliau..bijak2..tp akhirnya ketemu jua..Konon bersedia dgn mood standby d tempat aku..tp skl tggu pny tggu, akhirnya aku d beritahu bhgn aku telah d evaluate!!!waaaa..d mana aku ketika itu?? adakah doc aku jua berada d tmpt kejadian???

ohhh tidak!!! aku d beritahu oleh jiran sblh aku, tiada sape yg berada d tmpt kejadian..maka penyertaan aku disqualified...oh no!!!!...br je 5 min sejurus peninggalan doc aku d tmpt yg spttnya...waaaa, sedey bangat, dr jauh aku dtg dgn persedian yg rapi kesudahannya begini...apa bole aku kata, ni la d namakan tiada rezki..pasrah jela..tp nsb bek kelukaan tersebut sedikit a terubat dgn kehadiran sheikh muzaffar..dpt gak coci2 mata..haha..smart tol mamat ni..

begitula kesudahan ari ni..sia2 kah? adala skit2..berbaloi2 kah?? skit2 gak..yg ptg apa yg d rancang blom tentu menjadi kenyataan..Allah yg Maha Mengetahui perjlanan ari esok dan seterusnya...

No comments:

Post a Comment