Thursday, April 21, 2011

ilusi, realiti..mana satukah?? part 3

Semua sedang berkumpul d bilik 208..ada yg sibuk menyiapkan keje2 admin, ada yg layan tenet, ada yg duk borak2 psl koje (bkn borak kosong..hehe) n ada gak yg x melepaskan peluang membute..aku la tu!!..haha..

Aku mencuri waktu itu slps penat menyelesaikan koje2 lab dan bergelumang dgn radioaktif..keadaan bilik 208 yg kami atur sgt strategik bagi membolehkan aku dan penghuni2 len melelapkan mata seketika..biarpon keadaan bilik yg agak bising...(maklumla sume sepakat nak duk dlm bilik tu), x menganggu konsentrasi aku melayan kelopak mata yg semakin layu..

Suara yg kedengaran semakin lama semakin perlahan..dan perlahan..dan aku telah msk fasa mimpi.. kondusi tmpt beraduku yg agak selesa beralaskan karpet yg d bw khas oleh kak haz dan berbantalkan bantal d bw khas oleh kak azu..hoho..sume d taja..time ksh kalian berdua.. maka, sudah tentu sape2 je yg baring d tmpt itu akn hanyut d bw mimpi..aku jg x ketnggalan...tidoku agak lena sehinggala aku merasakan ada shbt2ku hadir d blkg bilik 208..sungguh aku mendgr suara mereka..berborak2 smbl bergelak ketawa...d sbbkan aku merasakan keadaan yg agak sibuk d kala itu, aku jg cuba utk terjaga dr tdoku..tp ntah mengapa, d hadapan mataku agak samar2..suaraku jg x terkeluar dr anak tekak..spt aku terperangkap d dalam kabus..aku dpt melihat mereka..aku mendengar suara mereka..woii..korg dgr x!!!...aku kat cni...nape aku x bole terjg..tolonggg!!!! 

Sungguh aku menjerit d kala itu..tp suara aku x kedengaran oleh mereka..spt plastik menutupi seluruh mukaku..aku menjerit memanggil nama ayahku..tp aku msh x bole terjaga..shggala aku cb utk mengucap dan menyebut kalimah2 Allah..tp msh lg blum mampu utk aku terjg..bygan mereka mmg berada d depan mata..kemudian dgn x semena2, aku dpt merasakan kakiku d langgar oleh k.pipah..lantas aku terjg dan terduduk..k.pipah memandang aku dan bertny 'apsal azi'..aku hanya menggeleng..dan trs beristighfar..alhamdullilah aku akhirnya dpt terjg..aku cb mengingati apa yg telah terjd..adakah aku sbnrnya bermimpi atau mmg itulah yg terjd dlm sedarku..

Aku lihat jam d teponku..aku msh belum solat zohor..aku trs bgn dan mengambil wuduk..dlm pikiranku, itula yg spttnya aku lakukan sblm tdo..solat dolu ye pape pon..then jgn tdo time koje..apa2 pon yg aku lalui sbtr td sbnrnya memberi pengajaran jg pdku..Alhamdullilah perkara itu tidak begitu seres..dan sesunguhhnya aku x tdo lg d tmpt yg sama..cr port lenlak..haha

No comments:

Post a Comment