Monday, April 18, 2011

Sesi berpura-pura terjadi!!

Tiga org AJK telah melakukan tugasan sbg pelakon yg amat berjaya..Buktinya, kami pulang dgn penuh barang d tangan..haha..X sia2, aku juin korg g melawat2 tmpt org bersggh2 nak cari koje..

Sbnrnya kami ni pon muka2 xde koje tetap..kalau iktkan sama je 'fair' yg aku g smlm dgn yg sblm2 ni. bezanya cuma tmpt kejadian berlakunya peristiwa ini..haha..smlm tmptnya d shopping complex terbesau d M'sia..x silap lg!! Midvel la jwpnnya..Spt selalunya, fair2 cmni mmg unfairla kl x rmi org..bersosak2..smp sush nak bernapas..haha..bertmbh x bernapas ble aku, alele n k.pipot g ke sana dgn komuter...tau2 la kl g tmpt mcm tu, umat manusia x hengat rminya, smp mcm2 bau ada...waaaa...tp ku gagahkan jua...

D mana sesi berpura2 berlaku?? aku ni bknla pndi sgt berpura2..haha..ayat x hengat!!..kl aku rekemen alele jd berpura2 berlakon utk media prima blom tentu pengarah nak amik..w/pon de hebat gakla berlakon dpn aku..haha..ampungg..Dgn lagak seorg penganggur nak cr koje, fuhh siap approach lokasi2 yg menjd sasaran..siap tanya itu dan ini..tp sebenarnya sasaran mata adalah pada beg2 yg menarik perhatian ktorg..haha..mengongg sggh!!..

Makanya, lokasi2 yg d dekati adalah lokasi yg menyediakan 'gudis beg' yg best2..ni sume angkara k.pipot yg sgt ringan mulut dgn lagak peramahnya menyebabkan ktorg terjangkit skl dgn kegiatan ini..haha..Tp w/pon kegiatan ini x bape sihat, untuk menyedapkan hati mereka2 yg bersusah payah mengeluarkan 'vacancy' pd org2 yg hadir, aku 'drop' gakla resume aku yg x seberapa..Tp 1 benda a yg aku x tahan gelak smp alele bole tersembur minum air nes ke aku masa ktorg dtg ke booth yg offer keje mmg xde kaitan lgsg ngan ktorg yg merupakan bdk2 kesihatan ini..skl lg ni angkara k.pipot,,bersggh de nak cr company tu, sbb de telah tertarik dgn bag yg dorg nak bgla..apa lg..haha..dgn muke yg penuh tanda tny, k.pipot mendekati org yg jg booth tu..siap skiping lg tu..aku ngan alele duk blkg dgr jela..sbb aku n alele x sepandai k.pipot skiping..chewahhh bg kredit skit ke k.pipot..

yg jd kelakor tu, k.pipot yg sush payah berpura2 berlakon, aku ngan alele yg dpt beg tanpa perlu beramah mesra..haha..aku rs mesti org yg pegang beg tu 'bengke' je ngan aku ngan alele..tula sape suh tny 'hv u got the beg?? aku ngan alele pon jwb la..no we havent..so kenala de bg..tp sbnrnya soklan org tu dkt mamat yg berdiri blkg ktorg..haha..mamat tu mmg dtg nak tny psl job kt company tu..hahaha..lps dpt, aku ngan alele tanpa menoleh kebelakang trs tgglkan booth tu sbb tkt org tuamik blk beg tu...adoiii...ape pny perangai daa...tp ble aku stori blk ke k.pipot, lel yg tgh minum air nes x dpt tahan gelak tersembur ke aku..seb bek percikan tu lg beb inci je nak kena ke aku..haha

mcm tula ari yg aku lalui smlm..pas dah berpura2..sesi cuci2 mata ngan perabih wit bermula..sudahnya nk senja br smp umah..pape pon best gak a dpt hasil tgkapan..mcm tula kl 3 budk AJK kuar berjln2...mcm itu tmpt kami yg pny..gelak guling-guling 30 minit..hahaha

1 comment:

  1. haha
    xleh igt a minum nes 2
    haha
    nape a nk gelak sgt
    haha
    kpip penat2 blakon
    kite slambe je sambar gudis bag
    haha

    ReplyDelete