Tuesday, April 12, 2011

ilusi, realiti..mana satukah?? part 2


Lab aku hanya bersebelahan dgn bilik 208..kira okla x berapa jauh utk aku ulang alik dr lab ke tempat rehat. Tp selain lab tersebut, ada lg beberapa lab yg aku gunakan utk menjalankan kajian aku. Kebiasaannya lab aku mmg x ramai penghuni. lebih2 lagi kalau ms student undergrad x wat tesis, yg tinggal kami2 yg postgrad. So, selalunya aku, alel dan k.pipah akan menghuni lab tersebut dr pagi membwla ke senja..itupon kalau blk lewat..

Tiada apa yg pelik dgn lab tersebut. cuma suasana yg agak suram jika hanya bersendirian. Kalau ada pon bunyi dr alat2 yg aku gunakan. Berbekalkan lampu pendaflour yg aku bukak hanya utk beberapa ruang, aku menjalankan keje aku spt bese. Lab tersebut agak luas, so aku malas nak hidupkan setiap lampu..bkn nak berjimat tp di sebabkan suis stp satu lampu sgtla jauh antara satu sama lain..hehe

Hari tersebut aku keseorangan dlm lab..ketika itu shbt2 yg lain berada dlm bilik 208..barangkali mereka  sedang selesaikan keje2 admin. Tiada apa yg berlainan cuma konsentrasi aku terganggu dengan hempasan pintu yg sgt kuat beberapa kali. Mula-mula aku biarkan saje..tp lama-lama aku rs fed upla pulak. Bkn ape stp kali terhempas aku terkejut..n kdg2 aku melatah..hehe..Aku pon mengomel la sendiri..' dorg ni x reti nak ttp pintu slow2 ke'..jahanam lak pintu tu kang..dgn rasa x puas ati, aku pon intaila bilik sebelah. Keadaan mmg mcm bese..xde apa yg pelik..aku cuba buka pintu bilik 208 dan melihat shbt2 aku di dalamnya..masing-masing dgn keje mereka..aku pon tutup kembali pintu tu..

Kemudian, baru aku tersedar, di sebalik pintu tu ada penghalang bagi mengelakkan pintu yang di tutup tidak terhempas..gulpppp...aku msk semula ke dlm lab untuk meneruskan keje yg sedang aku jalankan. Untuk menyedapkan hati, aku membiarkan saje..kebiasaannya mmg begitu, aku x mahu memikirkan sebarang perkara yg pelik sedalam-dalamnya..sbb aku masih perlu melakukan keje di waktu itu..lagipon ketika itu baru waktu tengahari..huhu

Sudahlah aku terganggu sekejap dgn bunyi2an yg entah dr mana dtg sumbernya, kelingan mata aku jg kerap terganggu..keje yg aku lakukan memerlukan aku untuk membongkok dan kdg2 kala duduk di atas lantai.. Ini di sebabkan alat yang aku gunakan berada di atas lantai dan bkn d atas batch top spt selalu. Maka stp kali aku membongkokkan diri, aku spt merasakan ada seseorg yg melintas dr pintu lab.. aku sgkakan labmate aku yg len msk ke dlm lab..tp ble d perhatikan xde sape la plk ketika itu..hrmmm mgkn perasaan je kot..sbb bkn slalu aku merasakan keadaan spt itu..jadi ia mgkn hanya ilusi aku semata-mata..dlm peristiwa yg aku alami, akhirnya dpt juga aku selesaikan tugasan utk ari tersebut..alhamdullilah

No comments:

Post a Comment